13 november 2016

Farsdag

Allmänt

FARSDAG 
 
Jag saknar min pappa ofantligt, och konstigt nog mer en dag som denna. 
Jag valde att flytta söder ut. Så vi träffas inte ofta. Ibland känns det som om vi inte träffas alls. 
Jag ÄLSKAR mina syskon. Men ibland vill jag bara kunna resa långt, långt borta, och bara med pappa. 
Ta igen all missad tid. Njuta av stunden och känna att pappa BARA är MIN pappa för en stund. 
 
Pappa är världens bästa pappa, han är nog personen jag litar mest på i hela världen. 
Allt som sägs till han stannar där. Och det älskar jag. 
Sedan mamma och pappa skildes har han frågat mig om och om igen, om jag vill bo hos honom. (I många år)
Du anar inte vad det sårar och tar emot att säga nej.
 
För allt i världen hade jag önskat att mamma och pappa fortfarande vore en familj. 
Eller iallafall kom överens. För vår skull. 
Men jag är ändå så jäkla tacksam att jag fått syskon och ''halvsyskon'', på båda sidor. 
Allt har två sidor. 
 
MEN EN DAG PAPPA. DÅ SKA JAG TA IGEN ALL TID VI MISSAT FÖR VÅR SKULL. 
Grattis tusen gånger om. Du är och kommer alltid vara den bästa. 
Om du bara visste vad lycklig jag blev när du glänste i ögonen av glädje första gången du såg Celine.
Egentligen är du bara ett samtal bort. Men ändå svår att få tag på. 
Men jag ska försöka ringa igen, igen och igen.. Kanske jag får svar. 
I vilket fall ses vi om några veckor. Innan och vid jul. Som jag längtar efter dig! I love you ♥
 

Det är inte bara min pappa som ska firas idag. Utan Celine's, mammas och pappas trots att han är på andra sidan. Föresten många andra också. Alla pappor. Eller kanske du firar din mamma två gånger för hon har varit som din pappa? Varit två roller. 
Eller så kanske du inte firar farsdag av andra anledningar. Allt är rätt. Bara du känner vad som är rätt. 
 

 
Celine kan inte få en bättre pappa. Som många säger, dom har aldrig sett en pappa tagit sig ann sitt barn som du, Tim. Kärlek till C är obeskrivlig. Och garanterat samma tillbaka.
Alla vi träffar, ingen skulle kunna trott att du skulle varit en pappa idag. 21 år gammal. 
Men vi har skapat den finaste, mest älskade människa i hela världen. 
Vi älskar dig Tim, jag älskar dig för att du är du. 
Grattis på din första farsdag. ♥
 
Såklart ska C ge presenten. (Eller så bara älskar hon plasten, eller kanske snöret) *fniss*
 
 
 
 
När C blir äldre känns det som att presenter på farsdag kommer bli mera personliga. 
Teckningar? Eller något hon väljer och vill att sin pappa ska ha. 
Men nu valde jag, och han gillade det. En chromecast. Ska bli kul och se han testa ikväll. 
 
/ Kram A♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress